perjantaina, syyskuuta 14, 2007

Ruokatorstai


Tällä viikolla minua odotti postissa aivan ihana yllätys. Isäni naisystävä oli ostanut minulle syntymäpäivälahjaksi Ruokatorstai-keittokirjan - voi sitä onnenpäivää!! Sehän on siis Helsingin sanomien pitkään julkaistun Ruokatorstaipalstan aineistosta koottu ja ruokatoimittaja Eeva Salosen (puhtaaksi) kirjoittama teos. Olin haaveillut kirjasta jo pidemmän aikaa, muistaakseni siitä lähtien kun Pastanjauhajat olivat kyseisen opuksen hankkineet ja pääsin kaupassa sitä selailemaan. Sen jälkeen olen lehteillyt kirjaa lähes aina kirjakaupassa vieraillessani. Suunnittelin, että ostaisin sen heti, kunhan se tulisi alennusmyyntiin. Mutta alennusta ei vain kuulunut ja kirja oli opiskelijan budjetille liian kallis...

Vaan nytpä ei enää tarvitse odotella:)! Olen jo useampana päivänä lueskellut sitä ja minusta kirja on todella hyvä ja monipuolinen. Ruokatorstaissa on paljon helppoja ja hyviä perusohjeita sekä monimutkaisempia ja vaativampia reseptejä niin kotimaisiin perinneruokiin kuin maailman muidenkin keittiöiden antimiin. Löysin heti monta ohjetta joita haluaisin kokeilla. Suosittelen erittäin lämpimästi jokaiselle aloittelevalle ja vähän edistyneemmällekin kokille. Reseptit ovat huolella aukiselitettyjä ja lisäksi sivun reunassa on aina välistään tietolaatikoita muun muassa eri raaka-aineista ja mausteista sekä niiden käytöstä. Olen aivan myyty. Tästä kirjasta kokkaan taatusti jatkossa useita ruokia!

Ei kommentteja: